reklama

Nový Murphyho zákon na zničenie akejkoľvek firmy

To, čo ľuďom nepoviete, nemajú odkiaľ vedieť. Aj to, čo im nepoviete, sa dozvedia, len v zmutovanej podobe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V dobe šírenia hoaxov a konšpiračných správ to platí dvojnásobne. A môže to byť ak nie priamo toxické pre váš biznis, tak určite veľmi škodlivé.

Pred časom sme vo firme robili anonymný prieskum, aby sme zistili, čo a ako zlepšiť vo vnútornom fungovaní. A výsledok, hoci na prvý pohľad paradox, bol logický – v telekomunikačnej firme najviac chýbala komunikácia.

Odvtedy pravidelne realizujeme zamestnanecké aj zákaznícke prieskumy a programy na informovanie a otvorenú komunikáciu. Zaujíma nás, či sú kolegovia spokojní, čo by zlepšili a či systém odmeňovania, motivácie, poskytovania benefitov a vzdelávania zodpovedá ich očakávaniam. Keďže sme narástli, z jednej firmy bolo zrazu niekoľko desiatok spoločností a zamestnanci sa počítajú na stovky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž a výsledok vždy osciluje okolo tej najzákladnejšej témy – informovanosť. Preto si dovolím odporúčať – nikdy nepodceňujte dôležitosť internej komunikácie. Vaše kolegyne a kolegov vždy bude zaujímať, akú stratégiu vedenie zvolilo, aké sú celkové aj čiastočné ciele, projekty, program, vykonávacie plány a kľúčové ukazovatele.

Je tragickým omylom vedenia mnohých spoločností, akcionárov a riaditeľov, ak si myslia, že „pracovníci potrebujú vedieť iba vlastné ciele a ukazovatele a do toho, čo má dosiahnuť iné oddelenie, divízia či spoločnosť, ich nič nie je“. Popiera sa tak tímová práca, kooperácia, princíp vytvárania riešiteľských kolektívov krížom cez organizáciu a zainteresovanie každého pracovníka na spoločných strategických zámeroch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mohol by som dlho písať o tom, aké zimomriavky mi behali po chrbte, keď som naživo počúval Jacka Welcha, Johna Chambersa, Steva Forbsa alebo Nikiho Laudu, Steva Wozniaka a Richarda Bransona, keď opisovali, ako realizovali svoje odvážne plány a zámery.

Ako sa teda títo lídri (nielen v technologických firmách) dokážu prihovárať širokému okruhu ľudí? Predstavujú im svoje nápady, vízie a plány bez toho, aby zvažovali, čo je pre koho vhodná informácia a čo nie. Je to súčasť ich úspechu, charizmy, schopnosti získať si podporu pre svoje vízie.

Nie, nikoho neidealizujem, veď oni úplne otvorene priznali svoje omyly a chyby, ale napriek ich rôznorodosti ich spájala práve tá charizma, otvorenosť v komunikácií, schopnosť počúvať, rozoznať, kde musia urobiť rozhodnutie sami a kde to je vhodné delegovať, ale aj zápal a odhodlanie podporovať vzájomnú spoluprácu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnešná komunikačná doba kladie vždy dôraz na správne, úplné a vhodne prezentované informácie. Úspešné firmy to dávno pochopili. Aj fakt, že informovanosť je nástrojom na získanie podpory kolegov v každom jednotlivom výkone. A teda aj v drobných krokoch k úspechu.

Stano Verešvársky

Stano Verešvársky

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Roky praxe v IT a telekomunikačných firmách mi dali úžasné zistenie: „Počítače a technologické trendy sú rovnako zaujímavé a vzrušujúce, ako ľudia, ktorých pri nich stretnete (!?)“Spolu sú killerská kombinácia. Nedá mi o tom nepísať. Príbehy som mal vždy rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu