Nový Murphyho zákon na zničenie akejkoľvek firmy

Autor: Stano Verešvársky | 31.5.2018 o 16:00 | Karma článku: 10,17 | Prečítané:  4564x

To, čo ľuďom nepoviete, nemajú odkiaľ vedieť. Aj to, čo im nepoviete, sa dozvedia, len v  zmutovanej podobe.

V dobe šírenia hoaxov a konšpiračných správ to platí dvojnásobne. A môže to byť ak nie priamo toxické pre váš biznis, tak určite veľmi škodlivé.

Pred časom sme vo firme robili anonymný prieskum, aby sme zistili, čo a ako zlepšiť vo vnútornom fungovaní. A výsledok, hoci na prvý pohľad paradox, bol logický – v telekomunikačnej firme najviac chýbala komunikácia.

Odvtedy pravidelne realizujeme zamestnanecké aj zákaznícke prieskumy a programy na informovanie a otvorenú komunikáciu. Zaujíma nás, či sú kolegovia spokojní, čo by zlepšili a či systém odmeňovania, motivácie, poskytovania benefitov a vzdelávania zodpovedá ich očakávaniam. Keďže sme narástli, z jednej firmy bolo zrazu niekoľko desiatok spoločností a zamestnanci sa počítajú na stovky.

Nuž a výsledok vždy osciluje okolo tej najzákladnejšej témy – informovanosť. Preto si dovolím odporúčať – nikdy nepodceňujte dôležitosť internej komunikácie. Vaše kolegyne a kolegov vždy bude zaujímať, akú stratégiu vedenie zvolilo, aké sú celkové aj čiastočné ciele, projekty, program, vykonávacie plány a kľúčové ukazovatele.

Je tragickým omylom vedenia mnohých spoločností, akcionárov a riaditeľov, ak si myslia, že „pracovníci potrebujú vedieť iba vlastné ciele a ukazovatele a do toho, čo má dosiahnuť iné oddelenie, divízia či spoločnosť, ich nič nie je“. Popiera sa tak tímová práca, kooperácia, princíp vytvárania riešiteľských kolektívov krížom cez organizáciu a zainteresovanie každého pracovníka na spoločných strategických zámeroch.

Mohol by som dlho písať o tom, aké zimomriavky mi behali po chrbte, keď som naživo počúval Jacka Welcha, Johna Chambersa, Steva Forbsa alebo Nikiho Laudu, Steva Wozniaka a Richarda Bransona, keď opisovali, ako realizovali svoje odvážne plány a zámery.

Ako sa teda títo lídri (nielen v technologických firmách) dokážu prihovárať širokému okruhu ľudí? Predstavujú im svoje nápady, vízie a plány bez toho, aby zvažovali, čo je pre koho vhodná informácia a čo nie. Je to súčasť ich úspechu, charizmy, schopnosti získať si podporu pre svoje vízie.

Nie, nikoho neidealizujem, veď oni úplne otvorene priznali svoje omyly a chyby, ale napriek ich rôznorodosti ich spájala práve tá charizma, otvorenosť v komunikácií, schopnosť počúvať, rozoznať, kde musia urobiť rozhodnutie sami a kde to je vhodné delegovať, ale aj zápal a odhodlanie podporovať vzájomnú spoluprácu.

Dnešná komunikačná doba kladie vždy dôraz na správne, úplné a vhodne prezentované informácie. Úspešné firmy to dávno pochopili. Aj fakt, že informovanosť je nástrojom na získanie podpory kolegov v každom jednotlivom výkone. A teda aj v drobných krokoch k úspechu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?