reklama

Lacné gestá, veľa rečí a lídri našej doby

Určite to napadlo aj vám. Pozeráte na obrazovku a v spravodajstve vidíte človeka označeného za lídra. Najčastejšie politického. Pozeráte, rozmýšľate a nejako ho nevidíte...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vidíte len prázdnu, nadutú figurínu, ktorá sa ovenčuje smiešnymi gestami, chrlí prúd falošných slov, ktorým ani sám neverí a z nejakého neznámeho dôvodu to ľudia – diváci, poslucháči, priaznivci, voliči ... zhltnú aj s navijakom.

Ak sa vám hneď vybavili slovenskí politici, nemôžem za to. Nehovorím len o nich. Súčasná realita nám totiž ponúka takéto vzory takmer v každej krajine, medzinárodnú politickú scénu nevynímajúc. Všetci tí novodobí falošní proroci o dušu démonizujú, rozbíjajú, štvú a ničia, a masám sa to evidentne páči. Veď ak by nie, nedostalo by sa hádam pseudo elitám toľko príležitostí a pozornosti (!?)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V dobe vlády médií, internetu, sociálnych sietí plných najčerstvejších zaručených správ, lacnej odvahy a deficitu kritického myslenia, majú títo akoželídri úplný raj. Ale to sme naozaj až tak ohlúpli, že nerozoznáme ozajstnú pravdu, od lacných pseudo vysvetlení?!

Nuž myslím, že príčina sa skrýva v lenivosti, konzumnej pohodlnosti, ktorá má radšej rýchle a jednoduché riešenia, ako drinu a námahu vedúcu k ozajstnému výsledku.

Spomínam si z praxe na jedného skutočného lídra. Nielen zjavom, hoci takmer dvojmetrový Američan, riaditeľ v rozbiehajúcej sa telekomunikačnej spoločnosti, bol už aj tak neprehliadnuteľný. Ale že je to skutočný líder, som si naplno uvedomil počas nasledujúcich stretnutí. Vo firme všetkých poznal. Využil každú príležitosť na rozhovor. Diskutoval s nami o cieľoch, stratégii aj spôsoboch, ako ich dosahovať. Bez toho, aby potreboval dávať najavo „a viete vlastne, kto ja som?“, so záujmom a bez siláckych prejavov či vyhlásení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nečudo, že táto spoločnosť napredovala na trhu ako vystrelená raketa. Rástla, dosahovala jeden úspech za druhým. Ja sám som žičlivú klímu pre vzdelávanie, zvládanie nových technológií aj procesov, naplno využil. Zapojil som sa do vzdelávacích manažérskych a odborných programov a uvítal som každú možnosť prevziať zodpovednosť za náročné úlohy a ciele.

Práca a výsledky ma postupne vyniesli až medzi riaditeľov. Ale vždy som dával najavo, že si vážim všetkých kolegov, ktorí pomáhajú tieto spoločné ciele dosahovať. To, čo som videl u nášho dávneho riaditeľa - lídra bola poctivosť, zodpovednosť a chuť pustiť sa do tvrdej práce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes to už viem dávno a mám vo veci úplne jasno. Žiadny poriadny a hodnotný výsledok nepadá sám od seba z neba, nie je bez námahy, potu a sĺz. Chyby a zlyhania sú na druhej strane v našej práci a živote väčšinou vždy naše vlastné. Spôsobené nedôslednosťou, omylmi, zľahčovaním, či hlúposťou. V politike, ale aj v biznise, IT, či telekomunikáciách – všade je to najmä o tom, či chcete, viete a vytrváte.

Preto neverte falošným lídrom, čo vám sľubujú jednoduché riešenia. Môžu vyzerať lákavo, ale vždy skrývajú zamaskované klamstvo, či podvod. Lebo ozajstní lídri naozaj nepotrebujú lacné gestá, ani populistické vyhlásenia. Ak ich používajú, vždy tam niečo smrdí. Majte oči, rozum aj nos otvorené.

Stano Verešvársky

Stano Verešvársky

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Roky praxe v IT a telekomunikačných firmách mi dali úžasné zistenie: „Počítače a technologické trendy sú rovnako zaujímavé a vzrušujúce, ako ľudia, ktorých pri nich stretnete (!?)“Spolu sú killerská kombinácia. Nedá mi o tom nepísať. Príbehy som mal vždy rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu