reklama

Ako som stretol Sherlocka Holmesa

No predsa v Londýne. Kúsok od legendárnej Baker Street 221/B. A zabudol som sa s ním dohodnúť. Spoza rohu vyšiel živý človek. Vysoký, v károvanom obleku, s typickou čiapkou a fajkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Sherlock Holmes
Sherlock Holmes (zdroj: Stano Verešvársky)

Než som sa stihol spamätať z prekvapenia – lebo presne takto som si slávneho detektíva predstavoval – strčil mi do rúk vizitku, na ktorej stálo: Sherlock Holmes, Súkromný detektív. Akože, ak by bolo treba niečo objasniť...

Nie, nejednalo sa o voskovú figurínu, ktorú môžete spolu s doktorom Watsonom, profesorom Moriartym a ďalšími románovými postavami na známej adrese vidieť.

Viem, poviete si – šikovný marketingový ťah, ale zapôsobilo to naozaj veľmi autenticky, ako nakoniec celé Múzeum Sherlocka Holmesa. Ako informatikom veriacim v silu logiky sa nám tam páčilo. A bol to zážitok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy som navštívil múzeum najslávnejšieho detektíva ešte raz. Ale Sherlocka som viac nestretol, iba londýnskeho policajta, s ktorým sa fotili turisti. Škoda. Veľakrát mi napadlo, že na Slovensku by nám mohol dosť pomôcť. Vyšetriť všetky tie kauzy, ktoré sa často javia úplne triviálne, vrátane aktérov a vinníkov. Ale napriek tomu sú roky nevyriešené a nakoniec nás úrady – vyšetrovatelia, polícia, prokuratúra a súdy presviedčajú, že to vyšetriť nemožno.

A to je frustrujúce. Veď páchatelia sú takmer verejne známi, ale asi preto aj neusvedčení, neodhalení a nepotrestaní. Po dobe mečiarizmu, keď sa vyšetrovania zlievali do záverečných vyhlásení, že čin sa nestal, akoby nás zasa politici chceli presviedčať, že zlodeji a páchatelia neexistujú, to iba financie, hodnoty a majetky zmizli, neprávosti a čudné veci sa udiali, ale v podstate sa nič nestalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V takejto situácii by sa Sherlock Holmes zišiel. Minimálne preto, že by bol nezávislým vyšetrovateľom, ktorý by nepodliehal politickým vplyvom. Mohol by uplatniť povestný ostrovtip, schopnosť dedukcie, ale aj netradičné vyšetrovacie metódy, guráž a odvahu a hravo vyriešiť všetky tie kauzy.

Slovensko by vskutku mohlo byť modernou a slušnou krajinou, z ktorej nebudú nadpriemerní a talentovaní ľudia utekať do cudziny, aby žili v slušnejších podmienkach. Mohlo by byť krajinou, v ktorej sa politici nebudú farizejsky čudovať, že schopnejší hľadajú uplatnenie a naplnenie svojich plánov a ambícií inde. No na to treba činy, poctivosť a odvahu. Napríklad, činy hodné geniálneho detektíva.

Stano Verešvársky

Stano Verešvársky

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Roky praxe v IT a telekomunikačných firmách mi dali úžasné zistenie: „Počítače a technologické trendy sú rovnako zaujímavé a vzrušujúce, ako ľudia, ktorých pri nich stretnete (!?)“Spolu sú killerská kombinácia. Nedá mi o tom nepísať. Príbehy som mal vždy rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu