reklama

Kým futbalová hviezda kopne do lopty, technológie už bežia naplno

Dnes sa ani len okresný športový prebor bez nich nezaobíde. Sú všade. Pomáhajú organizovať, zabezpečiť potrebné údaje, dokumentovať a jednoduchšie aj spravodlivejšie vyhodnocovať výsledky. A on-line plne k dispozícii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Športové technológie dostávajú zabrať. V podstate sú to zasa len IT a telekomunikačné komponenty, aplikácie a riešenia.

Priznám sa, videl som takmer všetky futbalové zápasy UEFA EURO 2016. Hoci ich vysielali v rôznych časoch. Cez deň som len sem-tam pozrel na obrazovku notebooku, aby som videl na webe, ako sa zápas vyvíja. A doma – manželka sa nejakým zázrakom zmierila na celý mesiac, že tá najväčšia obrazovka v našej domácnosti patrí futbalu. Zápasy predsa treba vidieť čo najlepšie.

Obrázok blogu

Dnes už nezúfame, ak sme niečo nestihli. Všetkých 108 gólov, tak ako sekvenčne na šampionáte padali, si môžeme za niekoľko minút pozrieť na oficiálnej UEFA stránke. Alebo množstvo údajov a štatistík, zostrihov, videí a informácií o hráčoch a tímoch. Lebo na obrazovke televízneho prijímača ich pri sledovaní zápasu už berieme ako samozrejmosť. A na internete nájdete predsa všetko...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

IT a telekomunikačné systémy sú prítomné na každom podujatí, a je to tak dobre. Zápasy, preteky, zjazdy a súboje majú byť výsostne o súťažení v športovom duchu. A tam, kde ľudské postrehy a zmysly zlyhávajú, technológia funguje zväčša bezchybne. Človek ju nevidí, ale je tam. Možno sa občas viac diskutuje napríklad o Jastrabom oku na tenise, či najnovšie aj na futbale, ale tých technológií je tam oveľa viac.

Pred tromi rokmi som bol hosťom UEFA na finále Európskej ligy v Amsterdame. Nazrel som do útrob štadióna, šatní finalistov, mixzóny, televízneho aj telekomunikačného centra. Bol som ohromený. Viac ako 100 kamier na štadióne Ajaxu a okolo ma až tak neprekvapilo. Ani 120 televíznych štábov na ploche takmer takej veľkej ako samotné futbalové ihrisko. Ohromujúce bolo množstvo techniky v pristavených špeciálnych kamiónoch a viac ako 100 kilometrov, len pre ten účel natiahnutých, optických káblov. Nečudo, v takých chvíľach sa pozerá takmer celý svet...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Viem, na Slovensku sme pri sledovaní zápasov hneď všetci trénermi aj rozhodcami. Športu rozumieme a rozumy sme ochotní rozdávať aj bezplatne. Už len preto, že ho máme radi. Ak popri tom aj sympaticky fandíme a využívame technológie, o to lepší môže byť zážitok na športovom podujatí :)

Pekné, športové aj technologické leto, priatelia!

Stano Verešvársky

Stano Verešvársky

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Roky praxe v IT a telekomunikačných firmách mi dali úžasné zistenie: „Počítače a technologické trendy sú rovnako zaujímavé a vzrušujúce, ako ľudia, ktorých pri nich stretnete (!?)“Spolu sú killerská kombinácia. Nedá mi o tom nepísať. Príbehy som mal vždy rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu