reklama

Uväznení v (nielen mobilných) sieťach

Pred pár dňami som sa vrátil z cesty do Juhovýchodnej Ázie. Ako natruc som práve tam prenášal svoje mobilné číslo do 4ky, lebo termín prenosu mi určili na deň, keď som priletel do Bangkoku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V Dubaji mi stará SIM karta ešte fungovala, na druhý deň už bola neaktívna. Už som začínal mať čierne myšlienky, ale zbytočne, vymenil som ju za novú a všetko fungovalo, ako malo. A v ďalších mestách a krajinách som prijímal Welcome SMS-ky, telefonoval a dátoval ako bolo treba. Čo vám budem hovoriť, odľahlo mi. Dva týždne bez spojenia sa mi zdali ako dramatická krízová situácia...

Poviete si – nič nové pod slnkom. Na mobily, internet a všetky moderné formy komunikácie sme si už všetci zvykli. A ak by zrazu nefungovali, pociťovali by sme to za div, nie koniec sveta. Ale je to naozaj také vážne, alebo len obyčajná závislosť?! Nie, nebudem vám predstavovať ten známy obraz – štyria mladí ľudia v reštaurácii, ktorí namiesto priateľského rozhovoru majú všetci oči upreté na displeje svojich smartfónov. Veď čo už je dôležitejšie ako posledná bezvýznamná a banálna informácia na Facebooku, Twitteri, Whatsappe, či inej aplikácii?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ako to teda s nami je? Sme naozaj všetci uväznení v cell-ách mobilných sietí, ako som sa to vo vtipnom vyhlásení dočítal práve na sociálnej sieti?! Alebo dokážeme moderné technológie najmä s výhodami využívať na efektívnu komunikáciu, online nákupy, mobilný banking, objednávanie služieb, monitoring, zábavu, vzdelávanie či množstvo iných užitočných aplikácií? Či je to len čistý požierač nášho času, nenásytný parazit, ktorý cez jalové, primitívne hlúposti kŕmi našu zvedavosť a zhltne akúkoľvek porciu nášho (neskôr chýbajúceho) času?

Nuž, veľa otázok a odpovede na ne sú individuálne, špecifické podľa okolností a situácií, a nemožno ich vždy zovšeobecňovať. A často je to tak, že chvíľu využívame užitočné, zmysluplné aplikácie a niekoľko ďalších momentov zasa zabíjame hlúposťami, na ktoré ani nie sme zvedaví. Mobily, tablety, počítače, maily, chaty a všetky aplikácie sú totiž tiež najmä dobrí sluhovia, ale zlí páni. A je na každom z nás, akú rolu im v svojom živote prisúdime.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Mimochodom, čo tak trochu iný (a nie tak celkom nesúvisiaci) pohľad do minulosti? Tento týždeň som čítal zaujímavý blog, alebo ak chcete - post Mira Pikusa „Ako nás zmenili hackeri“ http://blog.hysteria.sk/ako-nas-zmenili-hackeri-1/. Zaujímavé, autentické a silné čítanie od človeka, čo si so sieťami a počítačmi čosi prežil, nakódoval a vyskúšal. No minimálne mal a má k problematike trochu iný vzťah. A iné skúsenosti než väčšina bežných používateľov.

Mira poznám roky, zaregistroval som z útržkov rozprávania aj príbehy z jeho hackerskej minulosti, no jeho článok sprostredkúva oveľa autentickejší a ucelený pohľad, hodnotenia a názory. Už sa teším na pokračovanie. Niektoré reálie puberty internetu v našich končinách v minulosti spred dvadsať rokov sú mi dôverne známe, ale tie podrobnosti, vnímanie reality z opačnej strany Atlantiku, osobné zážitky, postrehy a fakty z prvej ruky, sú aj po rokoch pútavé a zaujímavé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som po tomto premostení súčasnosti s minulosťou urobil aspoň symbolickú bodku – v ázijskej džungli mi nakoniec prostriedky modernej komunikácie zväčša vôbec nechýbali. A komunikačná infraštruktúra aj v blízkych mestách často vyzerala, akoby priamo z džungle vyrastala. Nuž a tam – po prijatí pár podozrivých, možno naivných mailoch - som si uvedomil, že aj v tej aplikačnej džungli je prezieravé pohybovať sa tak, aby človek neprišiel k nechcenému úrazu :)

Obrázok blogu
Stano Verešvársky

Stano Verešvársky

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Roky praxe v IT a telekomunikačných firmách mi dali úžasné zistenie: „Počítače a technologické trendy sú rovnako zaujímavé a vzrušujúce, ako ľudia, ktorých pri nich stretnete (!?)“Spolu sú killerská kombinácia. Nedá mi o tom nepísať. Príbehy som mal vždy rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu