Pozvanie do trojky bolo donedávna škandálom, do štvorky dnes nie

Autor: Stano Verešvársky | 5.10.2015 o 8:00 | (upravené 5.10.2015 o 10:25) Karma článku: 14,51 | Prečítané:  2016x

Svet sa zmenil. A nielen ten infokomunikačný. Ochladol, sprofesionalizoval sa. Nemožné je denne možné. A zázraky prichádzajú každý druhý deň.

Za dvadsať rokov dátové, internetové a hlasové komunikácie poskočili vo vývoji ako za sto predchádzajúcich rokov, ak nie viac.

Pred viac ako dvadsiatimi rokmi mobilný telefón vyžadoval najmä nepredstaviteľnú sumu a svaly, aby ho človek odniesol. Prenos dát si mohli dovoliť zaplatiť takisto len tí najbohatší – banky, veľké firmy a korporácie. A dnes? Na ulici nestretnete človeka, čo by nevytiahol z vrecka aspoň jeden smartfón s pripojením na internet a tínedžeri dátujú ostošesť cez celé množstvo aplikácií a nástrojov.

Nebudem riešiť otázku, či sme v zajatí infokomunikačných nástrojov, alebo nám najmä vynikajúco slúžia. GSM štandard a neskoršie technológie postupne otvorili brány komunikácie doširoka a 4G LTE siete dnes a plánované 4,5G a 5G technológie ponúkajú priam netušené možnosti, aplikácie a rýchlosti. A to je určite dobre. Najmä, ak sa ceny vyvíjajú v prospech spotrebiteľov, zákazníkov.

No tu si dovolím trochu nostalgie. Lebo tých posledných dvadsať rokov ultrarýchleho rozvoja predstavuje aj môj profesionálny život, prácu a rozvojové infokomunikačné projekty. Dobu, kedy na začiatku bol len jeden operátor. S ťažkopádnou technológiou, ale presvedčený, že všetko vie najlepšie, a nič sa mu nemôže stať. Našťastie existuje konkurencia. NMT sieť prevalcovali GSM siete. Prišiel ďalší konkurent, viac otvorený ľuďom, inovatívny, ústretový a navyše rozvinul aj podporu sociálne zodpovedných a charitatívnych projektov. Nečudo, že si získal sympatie ľudí aj zákazníkov. No služby sa ďalej rozvíjali, 2G vystriedalo 3G, viac minút, väčšie objemy dát, vyššie rýchlosti, najnezmyselnejšie poplatky sa z časti stratili z cenníkov a podmienok napísaných nečitateľne malými písmenami. Ten prvý sa začal správať korektnejšie a ten druhý dávno zabudol, že chcel byť priateľský a ústretový. Počítanie miliónov človeka aj firmu zmení…

Ako to už býva, kde sa dvaja bijú, príde tretí… Dožadoval sa férovej príležitosti, dôvery zákazníkov, ponúkal jednoduchšie a výhodnejšie služby. Na to spotrebiteľ vždy počuje, po počiatočnej opatrnosti, otestovaní, vyskúšaní ponuky vyjadrí svoju dôveru aj podpisom zmluvy. Je to predsa  nepochybne prospešné, ak si zákazník môže vybrať. A najmä ak neplatí zbytočne za službu, ktorú nepotrebuje, alebo ju môže dostať  lacnejšie. Ale ako sa hovorí – pýcha predchádza pád. Rýchlo aj ten tretí zabudol, že žiadal, aby dostal šancu, nech majú zákazníci možnosť vybrať si z čo najširšej ponuky. Dnes hlasito, ako to je len možné, spolu s druhým kričia, že číslo tri je najvyšší možný počet, do akého zákazník bez ujmy dokáže narátať…

Nie, priatelia. V minulom storočí, keď sa začala tá dynamická dvadsaťročnica, bolo škandálom čo len naznačiť, že by niekto išiel do trojky. Dnes si ale ľudia vedia predstaviť aj viac. A za trojkou nasleduje Štvorka.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Pixar nikdy nedobehneme, ale máme iné prednosti, hovorí autorka Lichožrútov

Drž sa ľudí, ale drž sa od nich ďalej! Pravidlo jeden pre ponožkožrúta.

ŠPORT

Predviedol sólo od polovice ihriska. Weiss strelil v Katare krásny gól

Slovenský reprezentant strelil svoj desiaty gól v prebiehajúcej sezóne a patrí k najlepším kanonierom súťaže.

KOMENTÁRE

Ktorý Boh mohol toto dopustiť? (Píše Michal Havran)

Súčasná politická teológia opustila aristokratické predstavy o politickom mesiášovi.


Už ste čítali?