Pozvanie do trojky bolo donedávna škandálom, do štvorky dnes nie

Autor: Stano Verešvársky | 5.10.2015 o 8:00 | (upravené 5.10.2015 o 10:25) Karma článku: 14,51 | Prečítané:  2006x

Svet sa zmenil. A nielen ten infokomunikačný. Ochladol, sprofesionalizoval sa. Nemožné je denne možné. A zázraky prichádzajú každý druhý deň.

Za dvadsať rokov dátové, internetové a hlasové komunikácie poskočili vo vývoji ako za sto predchádzajúcich rokov, ak nie viac.

Pred viac ako dvadsiatimi rokmi mobilný telefón vyžadoval najmä nepredstaviteľnú sumu a svaly, aby ho človek odniesol. Prenos dát si mohli dovoliť zaplatiť takisto len tí najbohatší – banky, veľké firmy a korporácie. A dnes? Na ulici nestretnete človeka, čo by nevytiahol z vrecka aspoň jeden smartfón s pripojením na internet a tínedžeri dátujú ostošesť cez celé množstvo aplikácií a nástrojov.

Nebudem riešiť otázku, či sme v zajatí infokomunikačných nástrojov, alebo nám najmä vynikajúco slúžia. GSM štandard a neskoršie technológie postupne otvorili brány komunikácie doširoka a 4G LTE siete dnes a plánované 4,5G a 5G technológie ponúkajú priam netušené možnosti, aplikácie a rýchlosti. A to je určite dobre. Najmä, ak sa ceny vyvíjajú v prospech spotrebiteľov, zákazníkov.

No tu si dovolím trochu nostalgie. Lebo tých posledných dvadsať rokov ultrarýchleho rozvoja predstavuje aj môj profesionálny život, prácu a rozvojové infokomunikačné projekty. Dobu, kedy na začiatku bol len jeden operátor. S ťažkopádnou technológiou, ale presvedčený, že všetko vie najlepšie, a nič sa mu nemôže stať. Našťastie existuje konkurencia. NMT sieť prevalcovali GSM siete. Prišiel ďalší konkurent, viac otvorený ľuďom, inovatívny, ústretový a navyše rozvinul aj podporu sociálne zodpovedných a charitatívnych projektov. Nečudo, že si získal sympatie ľudí aj zákazníkov. No služby sa ďalej rozvíjali, 2G vystriedalo 3G, viac minút, väčšie objemy dát, vyššie rýchlosti, najnezmyselnejšie poplatky sa z časti stratili z cenníkov a podmienok napísaných nečitateľne malými písmenami. Ten prvý sa začal správať korektnejšie a ten druhý dávno zabudol, že chcel byť priateľský a ústretový. Počítanie miliónov človeka aj firmu zmení…

Ako to už býva, kde sa dvaja bijú, príde tretí… Dožadoval sa férovej príležitosti, dôvery zákazníkov, ponúkal jednoduchšie a výhodnejšie služby. Na to spotrebiteľ vždy počuje, po počiatočnej opatrnosti, otestovaní, vyskúšaní ponuky vyjadrí svoju dôveru aj podpisom zmluvy. Je to predsa  nepochybne prospešné, ak si zákazník môže vybrať. A najmä ak neplatí zbytočne za službu, ktorú nepotrebuje, alebo ju môže dostať  lacnejšie. Ale ako sa hovorí – pýcha predchádza pád. Rýchlo aj ten tretí zabudol, že žiadal, aby dostal šancu, nech majú zákazníci možnosť vybrať si z čo najširšej ponuky. Dnes hlasito, ako to je len možné, spolu s druhým kričia, že číslo tri je najvyšší možný počet, do akého zákazník bez ujmy dokáže narátať…

Nie, priatelia. V minulom storočí, keď sa začala tá dynamická dvadsaťročnica, bolo škandálom čo len naznačiť, že by niekto išiel do trojky. Dnes si ale ľudia vedia predstaviť aj viac. A za trojkou nasleduje Štvorka.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?